Franczyza – bezpieczny model biznesowy

Ludzi przyciąga franczyza (ubrania, restauracje, hotele czy inne) z wielu różnych powodów. Przede wszystkim jest ona pewną obietnicą bardziej przedsiębiorczego stylu życia, która kusi zwłaszcza początkujących przedsiębiorców. W sumie, kto nie chciałby zostać swoim własnym szefem i czerpać z tego niewątpliwe zyski?

Nieważne jednak, z jakiego powodu myślisz o franczyzie, z pewnością masz pewne obawy przed ostateczną decyzją. Ale nie martw się, jest to bezpieczny model biznesowy, wystarczy, że sprawdzisz warunki do prowadzenia danej firmy z danej branży na danym rynku. Aby zrozumieć, jak bezpieczna jest wybrana przez Ciebie franczyza, musisz odpowiednio przygotować się do jej podjęcia.

Franczyzy to takie modele biznesowe, które funkcjonowały i odniosły już sukces. Mogą poszczycić się udokumentowanymi osiągnięciami operacyjne, co cenią także banki łatwiej udzielając pożyczek i kredytów. Zaczynając własny, niezależny biznes, z pewnością masz kupę świetnych pomysłów na niego. Jednak nie masz żadnej pewności, który z nich się sprawdzi, a który sprowadzi Twoją firmę na dno…

Przy franczyzie masz za to pewność, że pomysły, plany i decyzje są sprawdzone, przetestowane przez franczyzodawcę i innych franczyzobiorców – i przyniosły sukces. Franczyzy mają już wyprasowane zagniecenia w swoim modelu biznesowym i pokonały większość wyzwań, z jakimi można się spotkać rozpoczynając nowy biznes. Warto wykorzystać taką wiedzę.

Startująć z własnym biznesem, musisz też wygenerować sporo szumu i zacząć budować świadomość na jego temat, a to trwa długie lata. Nie jest łatwo bowiem zbudować zaufanie u klientów. No, chyba że pracuje się na zasadach franczyzy, która ma już ugruntowaną pozycję na rynku.

O nowym biznesie nikt nie słyszał wcześniej, dlatego jego budowa zajmuje nie tylko czas, ale często wymaga znacznego budżetu na marketing, aby zrobić to skutecznie. Franczyza natomiast ma już skutecznie zbudowaną świadomość marki, a do tego bazę klientów, przekonanych o wysokiej jakości Twoich produktów czy usług, którzy chcą kupować od Ciebie i wręcz czekają z niecierpliwością na otwarcie Twojego lokalu lub oddziału.

Author: mariuszlebek.pl